Hyvä todellisuus!

Tiedän, että kaipaat minua takaisin luoksesi.
Ikävä kyllä en tällä hetkellä koe olevani valmis
sellaiseen suhteeseen, mitä sinä vaadit.
Myönnän, että meillä on ollut mukavaa monesti.
Kuitenkin minusta on tuntunut, aivan kuin olisi ollut
kahlittu johonkin, mistä ei meinaa päästä ollenkaan irti.

Olen nyt täällä mielikuvituksen luona,
täällä minulla on hyvä olla.
Ei millään pahalla sinua kohtaan. Olet toki tervetullut
käymään milloin vain. Kunhan jätät kahleesi kotiin.
Niitä ei täällä tarvita.

Tiedätkö, mielikuvitus on näyttänyt minulle aivan
uskomattomia asioita. Tiedän, että sinäkin olet näyttänyt.
Muistele kuitenkin miten esittelit metsää. Esittelit sen
kokonaisuutena mihin kuuluu ruoho ja puuvartisia kasveja,
sienikasvustoja, erilaisia hyönteisten alalajeja, nisäkkäitä,
matelijoita ja niin edes päin.

Mielikuvitus näytti minulle, kuinka lintuemo huolehtii
pikkuisistaan. Miten herkät pienet kellot helkkyvät
hiljalleen tuulen kevyesti heläytellessä niitä.
Hän kertoi puiden tarinat. Kertoi näkymättömien eliöiden
peräänantamattomuudesta kerätessään taikka lahottaessaan.
Mielikuvitus kertoi kuinka eläimet syntyivät ja miksi repolaisen hännän pää on
valkoinen taikka kuinka heinäsirkka virittelee viuluaan.

Etkö sinä todellakaan nähnyt niitä, etkö todellakaan.
Myönnettäköön, että olen oppinut sinulta todella paljon
uusia asioita ja pärjännyt sen takia kouluissa ja maailmalla.
Siitä olen hyvin kiitollinen. Haluan, että vastaisuudessakin
opettaisit minua, mutta et kuitenkaan kahlitsisi kiinne, vaan
antaisit kulkea muuallakin. Haluan olla ystäväsi, mutta en
orjasi.

Mielikuvituksen kanssa saa iloita sellaisesta mitä monet eivät näe.
Sinun kanssa voi iloita sellaisista kuten hyvästä numerosta
taikka toteen todistetusta väitöksestä.
Toisaalta mielikuvitus saattaa unohtaa muistuttaa tehdä
tehtävät taikka maksaa laskut. Sinä olet aina huolehtinut
niistä ja olet hyvä siinä. En varmaan muistaisi niitä koskaan
jos et vielä nykyäänkin muistuttaisi niistä.

Ehdotankin, että jos jätät kahleesi, kuten tuossa aiemmin mainitsin,
voit tulla asumaan luoksemme. Jos et halua muuttaa, voimme
muuttaa sinun luoksesi. Te olette kumpakin minulle tärkeitä
sillä toinen pitää huolta ja opettaa toisia asioita ja toinen
taas toisia.

Toivottavasti saamme olla vielä yhdessä,
olla yhtä perhettä:
sinä todellisuus, minä, ja mielikuvitus.

Rakkaudella täältä pilvistä.